Pages

Tuesday 31 January 2012

Rahsia Penceramah No.1 Malaysia (8)

Apakah Hukum Menilai & Meramal Rahsia Bulan Kelahiran ???








                 Seperti yang semua sedia maklum ,jika anda pernah menghadiri kursusnya , dalam ceramahnya Beliau akan menyentuh tentang rahsia tarikh lahir beserta sifat-sifat tarikh lahir tersebut. Ramai yang mengaguminya kerana Beliau dapat melihat sifat-sifat yang ada dalam diri dengan hanya melalui tarikh lahir. Apa yang diramal berdasarkan KAJIAN 25 TAHUNNYA boleh dikatakan  90% ketepatannya dan menyebabkan ramai yang mempercayainya.

                "Melalui kajian 25 tahun saya lakukan" inilah ayat familiar oleh Dato'... masihkah kau ingat wahai Dato' dan wahai sekalian pembaca yang pernah attend kursusnya. Benar???? 


              Walaupun telah ditegur dan diketahui hukumnya oleh Ustaz dan Ulama' , tapi Kenapa sampai ke hari ini Dato' Dr. Hj. M. Fadzilah Kamsah tetap meneruskan penceritaan tentang Rahsia tarikh lahir kepada Ibu Bapa dan juga para pelajar. Adakah ibu bapa membiarkan diri sendiri dan anak-anak anda mendengar perkara yang syirik ini??? 

              Tapi tahukah apa hukumnya anda mendengar , menyampaikan serta menilai@meramal tarikh lahir??????

             Dengarkanlah video Ustaz dengan hati yang waras dan terbuka untuk mengetahui kebenaran dan apa hukumnya kita yang mendengar dan menyampaikan rahsia tarikh lahir.

Ulasan oleh Ustaz Kazim
"hukumnya adalah haram, semua ini pembohong!!"
Minit 3.05 Ustaz cakap tak kira kamu Dato' ke kamu Dr. ke....kui kui kui..


    Ulasan Oleh Dr. Maza 
      "Haram"

Ulasan Oleh Ust. Dr. Zaharuddin 
"Jika Tiada kaitan dalam Al-Quran , Hadis , Fitrah Kejadian Alam" maka ia adalah syirik.

   Tambahan Ulasan Dr. Maza

Renungkanlah dengan hati yang tenang............... 

11 comments:

  1. hang kena join venture dengan Aidid Muaddib supaya lebih ramai lagi yang tahu kisah sebenar..

    ReplyDelete
  2. Pada saya dia hanyalah setaraf penjual ubat di kaki lima. sama-sama pakar di bidang kelentung!

    ReplyDelete
  3. baru tahu banyak benda pasal dato fazilah kamsah ni.
    hmm..
    all this while saya punyalah kagum dengar motivasi dia subuh2..
    haiih..

    ReplyDelete
  4. Pengecut. Komen yg menangkan kau saja kau berani publish. Takda telor.

    ReplyDelete
  5. hehe..salam faiz mahmod.. relax la..ni blog aku or blog ko.. kalau ko ada banyak yang ko nak cakap, sila tulis blog sendiri..terima kasih saudara faiz mahmod kerana sudi membaca suara hati aku..

    ReplyDelete
  6. betullah kata uncle, rashid mesti akan di serang oleh fanatik dan berkepentingan.
    faiz mahmod lah salah seorang manusia yang tak berani nak terima kenyataan. fanatik sangat. rela sangat kene tipu. cuba baca betul apa yang ditulis. tengok video ustaz tu cakap ramal tarikh lahir tu haram.takkan lah ustaz tu nak menipu. hormatlah agama.

    ReplyDelete
  7. terbaik jawapan lu rashid.hahahahaha. dapat setepek atas muka.

    ReplyDelete
  8. ala..ni blog suara hati je kan..tak gune akal pun. so menulis ikut nafsu semata

    ReplyDelete
  9. Mmber aku ramai yg minat dgn rhsia tarikh lahir ni. Aku tgk diorg kbnykn suka2 jer tuk baca. Stakat ni aku x nah jmpa lg mmber aku yg taksub dgn bnda ni. Bgus la.
    Aku rasa yg lain2 pon just tgk n baca jer, x amik serius pon.

    aku dlu pon suka gak baca benda ni. sama cm org lain gak just to know jer. 2,3 minit pas bc dh x igt dh apa yg aku baca td.

    Tp awal taun lpas bru aku sedar bnda ni ridiculous jer. Aku x nyesal pon pcaya sbb aku bkanya taksub. Aku baca smua bulan(bkan just bulan lahir aku jer). Result dia:
    Jan-63.6% sm dgn sifat aku.
    Feb-75.9%
    Mac-70.8%
    April-63.2%
    May-67.9%
    Jun-62.1%
    July-77.78%
    dan strusnya-lbih kurang sama jer

    Agak2 korang bulan brapa aku lahir. hahahaha....

    Alah korang pon bleh wat cam aku-just baca lbih skit dari spatutnya jer, dan satu lg mesti willing to know.hahaha....

    Aku brani bet yg saper2 pon akan dpt result lbih krang aku.
    Camner eh yg attend seminar Dr Azizan klu tau n test bnda ni. RM 500 tu yuran dia tuk bnda2 mngarut cmni.

    Aku sgt simpati dgn diorg!

    ReplyDelete
  10. Tahniah dan terima kasih Rashid Abu Abas kerana berani menulis artikel dan membuat pendedahan. Semoga Allah S.W.T memberi hidayah kepada kita semua..Allahualam bisawab.

    ReplyDelete
  11. setuju bro, tapi kenapa DFK ni masih tak sedar2.....

    ReplyDelete