Pages

Wednesday 8 February 2012

Mencari Kebenaran???

Mencari Kebenaran???

Sesuatu yang benar belum tentu baik dan boleh diterima.
Sesuatu yang baik belum tentu benar.
Yang berjalan tepat pada garisan belum tentu sampai ke tujuan.
Garisan menuju Tuhan tidak harus lurus jika memang Tuhan telah membengkokkan.
Percaya itu baik, yakin itu tepat, tapi fanatik sempit sebaiknya jangan.....

Menjadi seorang yang dihormati kerana kehebatannya namun hatinya sama sekali tidak sudi menghormati apa yang telah dia lakukan sendiri.

Menjadi hakim yang seharusnya bertindak bijaksana tapi kata hatinya selalu menuntut keadilan pada diri sendiri.


           Berapa orang yang berfikir kenapa gula itu manis? , kenapa cili itu pedas? Juga Berapa orang berfikir kenapa polis menangkap penjenayah , kenapa ada mahkamah untuk mengadili kesalahan ??

            Adakah pihak polis menangkap Khir Toyo kerana ingin menjatuhkan kreadibility  Khir Toyo yang sememangnya sudah NOTHING!!!!????? Jawapannya ialah TIDAK!! Pihak polis tangkap dan hakim menjatuhkan hukuman kerana beliau telah melakukan kesalahan , penyelewengan, penipuan dan sebagainya. Ini semua untuk menegakkan KEBENARAN. 

             Aku mencari dan menulis tentang kebenaran yang hak. Namun ada sesetengah pihak terutamanya yang 'berkepentingan' dan 'fanatik' marah dan tidak suka dengan apa yang aku bongkarkan . Namun aku berterima kasih kepada yang terus menyokong. 

             Inilah kita, sukar untuk menerima perkara yang baru, sukar untuk menerima hakikat kebenaran yang pahit untuk didengar dan diterima. Adakah anda semua 'pengecut' untuk menerima hakikat??? Atau mungkin kerana terlalu fanatik sehinggakan  'bagai lembu dicucuk hidung'???? disuruh makan taik, semua makan taik..disuruh minum kopi,semua minum kopi untuk tambah tenaga. 

              Jangan bersifat ZALIM pada otak yang dikurniakan. Letakkan otak pada tempatnya.
Gunakan otak yang waras dan tidak 'berat sebelah'.. Menilai dengan mendalam. Aku tak akan pernah membiarkan bangsa aku diperbodohkan, ditipu, dikencing oleh orang yang tak bertanggungjawab. 

              Kalau polis tak tangkap penjenayah, penyangak , apa yang akan jadi pada negara ini.Fikirlah!!!.So, jangan suruh polis berhenti tangkap penjenayah. Jangan suruh aku berhenti untuk mencari kebenaran dan menyelamatkan 'sahabat' aku dari ditipu oleh pengkhianat. Aku tidak pernah memaksa anda untuk mempercayai, tapi anda ada otak yang berfungsi untuk menilai dan berfikir.

              Kalau anda salah seorang yang 'pengecut' dan tidak mahu melihat kebenaran, tolong jangan ganggu 'sahabat' lain yang ingin melihat kebenaran. 

             Kalau anda rela bangsa sendiri terus hancing 'dikencing' oleh pihak tertentu, silakan..silakan..silakan........dan SILAKAN Tadah kepala dan mulut anda seperti 'mangkuk jamban'. 


8 comments:

  1. teruskan perjuangan anda.

    ReplyDelete
  2. explaination yang mendalam maknanya.gud job bro.

    ReplyDelete
  3. aku makin suka baca blog rashid. ayat baik punya. aku tak nak terus hancing.

    ReplyDelete
  4. Pokok yang selalu disirami najis, ditiup angin yang kuat, disinari oleh bahang matahari yang terik dan dilimpahi hujan yang lebat, 'AKAR TUNJANG'nya akan kuat dan terus membesar untuk meredupkan persekitaran serta menghasilkan buah yang ranum akhirnya!

    Tiada diari 'putus asa' dalam diri seorang pejuang.

    Semuga Allah memberi rahmat kepada anda sekeluarga demi mencari kebenaran

    Seek The Truth

    ReplyDelete
  5. sokong 100%. dont give up fren.

    ReplyDelete
  6. seorang membenci kamu rashid, seribu yang menyokong kamu.

    ReplyDelete
  7. Semoga segala nya dapat memanfaat kan kepada pembaca yang lain. Tkasih Rashid...n untuk Uncleseekers...semoga bahagia selamanya...amin.

    ReplyDelete