Pages

Tuesday 10 January 2012

Penipuan Perubatan Ghaib

                                           Ustaz Sharhan Shafie (pakar jin yang disegani la sangat)

                        Bak kata seorang Dr. di Amerika yang bukan beragama Islam (aku lupa nama dia)

                      " Saya mengecam sekeras-kerasnya seseorang yang menggunakan perubatan
                             sebagai medium untuk menipu demi meraih keuntungan wang ringgit"




                               Betul ker tak ni ustaz?? Jin pun pandai pilih nama orang melayu ye..kui..kui...


              Aku memang la tak arif bab2 ni... Tapi apa yang aku tahu ialah semua ni mengikut kepercayaan masing2..kalau kita percaya sihir, ada sajalah yang kena sihir.... bapak aku memang tak percaya bab ni.. menipu sangat.. Kalau tak percaya gi la mana2 tempat perubatan, mana ada yang kata korang takde sakit... kompem ada!!! tak caya gi la try...


 Tuan-tuan dan puan-puan semua
teman....3tahun....3tahun di Singapore tu..
takde seekor hantu pun teman tengok sana tau
yang ada tu hantu tua merepek-repek (klik)
cuba nak mengajar kita semua
macam mana nak mentadbir negara kita


                   Mamat khalid jugak yang bagus....Memberi satu sindiran kepada orang melayu kita ni yang sibuk nak pikir hal yang mengarut.. Semakin hari, semakin melampau2.. Kita ni dari kecik lagi dah disuruh untuk takut pada HANTU,SAKA,SIHIR dan watever la yang seangkatan.. Bukan nak suh takut pada Allah, tapi takut pada hantu..


Ulasan Dr. Tengku Asmadi


Ulasan pertama Ustaz Zaharuddin


Ulasan Kedua Ustaz Zaharuddin



                                                   Ulasan Ketiga dari ustaz Zaharuddin

Semoga aku diberi petunjuk

12 comments:

  1. Beb yang ni aku x sokong sebab aku percaya n kita kena percaya kepada alam ghaib. Tapi serius aku pernah pergi tempat berubat ustaz Sharhan ni n masa tu ada orang tu sakit n dia berubat lepas tu orang tu meracau-racau mungkin masa tu dia ada baca ayat Al-Quran. So pls mungkin penerangan dia berkenaan hal keghaiban ini agak terjangkau di dalam benak fikiran kita tapi kita harus percaya pada alam ghaib. Semua tu wujud.

    ReplyDelete
  2. Aku pon tak sokong, dlm Al-Quran sendiri ada menyatakan alam ghaib dan Jin itu wujud. Kalau kita menidakkannya, samalah kita tidak percaya kepada Tuhan. Manusia ada nama, malaikat pun ada nama, jin juga ada nama, syaitan pun ada nama. Kebanyakkan nama orang melayu kita sebenarnya bukan nama melayu. Contohnya Muhammad.

    ReplyDelete
  3. saudara,tolong lihat video penuh apa yang dikatakan. dan kemudian baca keterangan ustaz.terima kasih

    ReplyDelete
  4. Aku pon tak sokong, dlm Al-Quran sendiri ada menyatakan alam ghaib dan Jin itu wujud. Kalau kita menidakkannya, samalah kita tidak percaya kepada Tuhan. Manusia ada nama, malaikat pun ada nama, jin juga ada nama, syaitan pun ada nama. Kebanyakkan nama orang melayu kita sebenarnya bukan nama melayu. Contohnya Muhammad.

    ReplyDelete
  5. kita wajib percaya alam ghaib sebagai Islam..tp masalahnye skarang...statement2 yg dibuat ustaz tu da melangkau lebih dr ape yg dinyatakan Quran..kita Islam..ape2 hal kite rujuk Quran dan hadith..n ulama'...tp ape yg diperkata tak berdalil pon..pk2 la sendiri..spanjang dok luar negara benda2 ni tak penah wujud pon..balik je mesia...org melayu kite suke sgt tokok tambah Al quran n hadith..pk2 la sendiri..moga2 kita dijauhi dr fitnah2 dajal

    ReplyDelete
  6. Islam berlandaskan al-Quran dan as-Sunnah. Jika tiada petunjuk dari kedua-dua ni maka batil pendapat seseorang (pendapat dlm soal agama). Apa yang diturunkan sudah lengkap. Jangan Islam dipertaruhkan demi duit dan ke'glamouran'. Sungguh memalukan orang yang sebegini rupa. Jahil...

    ReplyDelete
  7. Salam....
    Maaf la nak mencelah... Kita ni org islam... Hidup berlandaskan syariah.. Jadi, awak x boleh kata yang ustaz tu penipu... Siapalah kita untuk menjatuhkan hukuman dan kata-kata terhadap beliau... Bagi pandangan saya, awak sendiri pun tiada ilmu setinggi ustaz sarhan... Dari segu cara awak cakap ni seolah2 awak menidakkan agama sendiri.... Beliau ada belajar dan ada ilmu berkaitan jin... Samalah seperti orang awam lain... Ada kelebihan masing2... Saya bekerja di dalam sektor kerajaan.. Dan dijadikan cerita, kakitangan tempat saya bekerja semuanya ustaz2... Mereka sendiri akui, walaup mereka belajar agama hingga ke jordan dan mesir, tapi mereka tidak ada atau tak tahu cara ntuk merawat pesakit yang terkena gangguan... Kerana imu alam ghaib dan jin ini perlu dipelajari....hanya yang belajar khasnya tentang ilmu ini dapat mengubati.... Fikir2kan lah... Jangan sebarang cakap... Bukan dapat pahala, tp dosa yg datang.... Wallahualam...

    ReplyDelete
  8. Assalamuaaaikum. Kita menjadi hamba Allah jgn lh nak menjatuhkan seagama sendiri. Kalau ada hasrat dengki & cemburu simpan aje dlm hati. Rezeki dia biar lah dia yg tanggung sendiri & rezeki kita biar kita cari sendiri. Bila umat melayu Islam nk maju klu kita asyik sibuk mencari kesilapan org lain di mana ke silapan sendiri susah nk mengaku. Ramai di antara kita tidak pun sampai ke menara gading tapi seperti tin yg kosong( ilmu kurang tetapi bising sahaja. Terimalah hakikat bahawasanya semua manusia sama tetapi lain pandangan & ilmu.
    Muhd Ansar- singapura

    ReplyDelete
  9. ORANG KAFIR DAH MMG SESAT, sebab tu takde gangguan2 jin, syaitan, iblis dan seangkatannya.Org Melayu majoritinya Islam, yang pegangan agamanya tak berapa nak Islam pun ramai..ini yang jin syaitan iblis nak sesatkan...sebab tu masa korang dok luar negara benda2 ni tak pernah wujud pun, sbb dah terang2 org kafir tu sesat..buat apa syaitan nak ganggu lagi..bila korang tak percaya wujudnya perkara alam ghaib yang dah termaktub dlm quran..samalah juga korang dgn org2 yang dok luar negara yang korang bangga2 sgt tu.

    ReplyDelete
  10. ORANG KAFIR DAH MMG SESAT, sebab tu takde gangguan2 jin, syaitan, iblis dan seangkatannya.Org Melayu majoritinya Islam, yang pegangan agamanya tak berapa nak Islam pun ramai..ini yang jin syaitan iblis nak sesatkan...sebab tu masa korang dok luar negara benda2 ni tak pernah wujud pun, sbb dah terang2 org kafir tu sesat..buat apa syaitan nak ganggu lagi..bila korang tak percaya wujudnya perkara alam ghaib yang dah termaktub dlm quran..samalah juga korang dgn org2 yang dok luar negara yang korang bangga2 sgt tu.

    ReplyDelete
  11. Empunya blog yg jahil dalam segala hal...
    Biadap

    ReplyDelete